Lekarz oleśnickiego pogotowia Damian K. obrzucił 66-letnią pacjentkę, która potrzebowała jego pomocy, stekiem ordynarnych wyzwisk. Kobieta miała ostry atak kamieni żółciowych - informuje portal gazeta.pl.
Do zdarzenia doszło 18 lutego w środku nocy. 66-letnia Urszula Mrowiec dostała silnego ataku kamieni żółciowych. Jej mąż wezwał pogotowie, które szybko przyjechało w trzyosobowym składzie. Lekarz zaczął badać pacjentkę.
- Spojrzał na zegarek, który stoi na szafce nocnej przy łóżku – relacjonuje pani Urszula. - Potem wstał i zaczął chodzić po pokoju. Po chwili się odezwał: " K...a mać! Ty wiesz, która godzina? Jest wpół do drugiej. A ty obżarłaś się jak krowa, jesteś gruba jak świnia i wzywasz pogotowie?". Świat mi się zawalił. Byłam strasznie załamana tym, jak mnie potraktował, zaczęłam płakać. Zadzwoniliśmy jeszcze raz na pogotowie, żeby zapytać, jak ten lekarz się nazywa, ale nie chciano nam udzielić odpowiedzi. Dyspozytorka podała mi tylko numer do kierownika pogotowia.
Lekarz zrobił cierpiącej kobiecie zastrzyk z pyralginy i wyszedł. Ból jednak nie ustąpił i mąż pani Urszuli zawiózł ją do szpitala. Dopiero tam kobieta spotkała się z profesjonalną opieką. Po kilku dniach poddano ją operacji.[...]
- Zachowanie lekarza było tak szokujące, że początkowo nie chciało mi się w to wierzyć - mówi dyrektor Powiatowego Zespołu Szpitali w Oleśnicy Agnieszka Cholewińska. - On sam poproszony o wyjaśnienie sytuacji napisał oświadczenie, że został przez pacjentkę sprowokowany wcześniejszą wymianą zdań. Ale załoga karetki potwierdziła słowa pacjentki. Doktor K. był u nas od kilku miesięcy na kontrakcie. Podjęłam decyzję o natychmiastowym wypowiedzeniu umowy kontraktowej. Ale jeszcze zanim ona wygaśnie, od 1 marca ten lekarz nie ma już wyznaczanych dyżurów w pogotowiu. Zastanawiam się, czy nie powiadomić o jego zachowaniu izby lekarskiej – dodaje.


[za: onet.pl]

0 Response to "CCLXXXV Diagnoza lekarza: obżarłaś się jak krowa, jesteś gruba jak świnia"